Hændelseshåndtering, hvordan?

Kursus i “incident response management” indenfor IT, bygninger, HR og omdømme m.v. for personale, der indgår i den akutte respons.

​Kursusbeskrivelse

HÆNDELSESHÅNDTERING,HVORDAN? er rettet mod dig, der indgår i, eller forventes at indgå i, virksomhedens beredskabsfunktioner, der varetager den umiddelbare reaktion på uvarslede hændelser inden for et eller flere af disse domæner:

  • IT- og cyber-domænet
  • det bygningsfysiske domæne
  • personaledomænet
  • omdømmedomænet
  • det finansielle domæne.

‘Hændelser’ er de uønskede begivenheder, der sætter virksomhedens drift, økonomi, omdømme eller personale under pres, og som skal håndteres umiddelbart for at undgå, at konsekvenserne bliver store.

Kurset præsenterer dig for de vigtigste begreber og nyeste erfaringer inden for incident response management og giver dig de nødvendige værktøjer til at lede den akutte hændelseshåndtering i virksomheden.

Spørgsmål som

  • hvordan håndteres den helt akutte fase bedst?
  • hvordan samarbejdes med myndigheder og andre interessenter i akut-fasen?
  • hvordan kommunikeres til medarbejdere, borgere og/eller samarbejdspartnere?
  • og hvordan kommer virksomheden bedst videre med en genoptagelse af driften?

er spørgsmål, der behandles i HÆNDELSESHÅNDTERING, HVORDAN?, og som kan hjælpe dig til forberede og gennemføre en god håndtering af uvarslede hændelser i din virksomhed.

Indholdsoversigt

  • ​Introduktion til beredskab og krisestyring
  • Trusselsbilledet for virksomheder i dag, herunder hybride trusler
  • Hændelsesbegrebet og dets forståelsesramme
  • ‘Incident Response Management’ principper og faser, herunder ‘identifikation’, ‘melding’, inddæmning’, ‘standsning’ og ‘opretning’
  • Øvefase og beredskabsøvelse

Undervisere

​Kursus gennemføres af to instruktør, der har indgående teoretisk og praktisk viden og erfaring fra offentlige og private organisationer i ind- og udland.​

Sted og varighed

​Kursus varer to dage og gennemføres på konferencehotel.

Kursus gennemføres første dag mellem klokken 9 og 17 og anden dag klokken 9 til 15.​

Pris

​Kursus koster kr. 9.995,- ex. moms.

Dette inkluderer kursusmateriale, overnatning, 2 x frokost, aftensmad, morgenmad samt kaffe/te/snacks i pauserne.

Der udstedes diplom efter velgennemført kursus.​

Kursusdatoer og tilmelding

​Konkrete kursusdatoer, kursussteder og tilmelding til kursus her: 

Ring på tlf: +45 613 112 90 eller skriv til info@firmaberedskab.dk

Fik du også læst om...

​Beredskabsansvarlig, hvad nu? - Læs mere her

​Beredskabsledelse, hvordan?​ - Læs mer​e her

​Kriseledelse, hvordan? - L​æs mere her

Fik du også læst om...

​Beredskabsansvarlig, hvad nu? - Læs mere her

​Beredskabsledelse, hvordan?​ - Læs mer​e her

​Kriseledelse, hvordan? - L​æs mere her

​Kort om Firmaberedskab

Firmaberedskab hjælper virksomheder med at etablere og træne det rette beredskab til enhver situation – og derved hjælper vi med at beskytte værdier, omdømme og medarbejdere

CVR: 35670157

linkedin  fb

Kontaktinformation

​Vi har kontorer på:

Korskildelund 6, 2670 Greve - Find vej

​Bredgade 30, 1260 København​ - Find vej

Ferdinand Sallings Stræde 6-18, 8000 Aarhus - Find vej

Telefon: 61 31 12 90

E-mail: info@firmaberedskab.dk

​Bankoplysninger

Reg.nr. 5471 

Kontonr. 1167660

Se datapolitik

​Skriv til os

 
 
 
 
Nogle felter er ikke udfyldt korrekt