Beredskabsansvarlig, hvad nu?

Grundkursus i risikostyring og beredskabsplanlægning for beredskabsansvarlige.

​Kursusbeskrivelse

BEREDSKABSANSVARLIG, HVAD NU?, er rettet mod dig, der fungerer som beredskabsansvarlig i en virksomhed eller offentlig organisation. Kurset præsenterer dig for de vigtigste begreber og nyeste erfaringer inden for beredskabsplanlægning og giver dig de nødvendige værktøjer til at vurdere risici og sårbarhed i din organisation.

Fra strøm- og netværkssvigt til brand, cyberangreb og katastrofer skal organisationer kunne reducere sårbarheden og sikre mindst mulig skade på mennesker og drift, når uheldet er ude. Beredskabsarbejdet skal helst fylde mindst muligt - og dog det netop nødvendige.

Den balance kræver god analyse og forberedelse fra den beredskabsansvarlige.

Spørgsmål som

  • Hvordan forebygges beredskabshændelser bedst?
  • Hvad er den rigtige balance mellem beredskab og virksomhedens daglige drift?
  • Hvordan håndteres og kommunikeres hændelsen bedst, når uheldet er ude?
  • Og hvordan kommer virksomheden bedst videre med en genoptagelse af driften?

er alle spørgsmål, der behandles i ​BEREDSKABSANSVARLIG, HVAD NU? og som kan hjælpe dig til at sætte klare rammer for dine opgaver som beredskabsansvarlig i forebyggelse, håndtering og læring i din organisation.

Indholdsoversigt

  • ​ Hvad er risiko og risikostyring? Teori og praksis
  • Beredskabsarbejdet: Forebyggelse, håndtering og organisatorisk læring
  • Rollen som beredskabsansvarlig (og hvad laver de andre?)
  • Den gode beredskabsplan (og de typiske fejl)
  • Kommunikation og styring i en beredskabshændelse
  • Case-arbejde; Én ulykke kommer sjældent alene
  • Vejen fremad (hvor finder jeg mere?)

Undervisere

​Kurset gennemføres af to instruktører, der har indgående teoretisk og praktisk viden og erfaring fra offentlige og private organisationer i ind- og udland.​

Sted og varighed

​Kurset varer to dage og gennemføres på konferencehotel.

Kurset gennemføres første dag fra klokken 9 til 17 og anden dag fra klokken 9 til 15.​

Pris

​Kursus koster kr. 9.995,- ex. moms.

Dette inkluderer kursusmateriale, overnatning, 2 x frokost, aftensmad, morgenmad samt kaffe/te/snacks i pauserne.

Der udstedes diplom efter velgennemført kursus.​

Kursusdatoer og tilmelding

​Konkrete kursusdatoer, kursussteder og tilmelding til kursus findes her:​

​Ring på tlf: +45 613 112 90 eller skriv til info@firmaberedskab.dk

Fik du også læst om...

​Beredskabsledelse, hvordan? - Læs mere her

​Hændelseshåndtering, hvordan?​ - Læs mer​e her

​Kriseledelse, hvordan? - L​æs mere her

​Kort om Firmaberedskab

Firmaberedskab hjælper virksomheder med at etablere og træne det rette beredskab til enhver situation – og derved hjælper vi med at beskytte værdier, omdømme og medarbejdere

CVR: 35670157

linkedin  fb

Kontaktinformation

​Vi har kontorer på:

​Bredgade 30, 1260 København -  ​Find vej

Østergade 27, 8000 Aarhus C.​ - Find vej

Telefon: 61 31 12 90

E-mail: info@firmaberedskab.dk

​Bankoplysninger

Reg.nr. 5471 

Kontonr. 1167660

Se datapolitik

​Skriv til os

 
 
 
 
Nogle felter er ikke udfyldt korrekt