Paratio Digital kan hurtigt og effektivt gennemføre alarmering af relevante aktører, samt videregive de nødvendige beredskabsinstrukser til håndtering af krisesituationen.
Kommunikationen i krisesituation skal være effektiv og hurtigt, derfor skelner Paratio Digital mellem de tilknyttede personer og ansatte. Brugere af Paratio Digital inddeles efter almindelige brugere og ressourcepersoner, hvilket gør, at krisekommunikationen er særtilpasset den enkelte bruger. I en krisesituation vil generelle beredskabsinstrukser sendes til alle brugere, og særlige beredskabsinstrukser sendes til ressourcepersonerne.
Paratio Digital er nemt at bruge for alle. Vi sørger for oprettelsen af alle brugere til Paratio Digital.
Når der opstår en krisesituation, vil der med ganske få klik, kunne sendes en alarmeringsbesked ud til relevante medarbejdere. Medarbejderene vil modtage en sms med alarmering og instruks. Ved et enkelt tryk bliver medarbejderen ledt ind i systemet og bliver herved guidet igennem krisesituation og har samtidig mulighed for løbende at blive opdateret på situationen.
Krisesituationer kan være forskellige i deres karakter og geografiske sted, og derfor bør alarmerings- og kommunikationsværktøjet være fleksibelt og uafhængigt af krisesituationens fysiske lokalitet. Ved at have actioncardscards lige ved hånden optimeres chancerne for, at alle agerer mest hensigtigsmæssigt og arbejder i samme retning for at få løst krisesituationen.